Jun 2, 2009

up to no good

i have been neglecting this page too long. not that i am not writing, cuma sejak akhir ini, aku lebih kerap ke blog lagi satu. it was the phase of soliloquy. keperluan untuk berkata-kata tanpa hirauan keliling.

so much for menyendiri, i had a sociable weekend regardless the extremely hot weather that my make-up melted. tetapi tak mengapa, yang pasti tetap cun! ;p



as usual, high dosage of wedding food that could have lasted a year but then, kasihan lah mereka yang aku tak memenuhi jemputan pula. it was our turn to bertandang ke rumah pengantin lelaki. dah besar adik aku seorang tu. tak sangka dah berkahwin. boleh lah kau berjoli sekarang ya!


last week, i made a drastic decision. i was exhausted of everything and really need to do something about it. he would be gone for 3 months next week which made me feel even low. i couldnt imagine facing people explaining all the time why im alone. i also couldnt imagine myself driving to work alone and come back to an empty house. so, i applied 3-month unpaid leave. after that, i booked myself a flight to uk. walaupun sehingga sekarang aku tak tahu lulus ke tidak lagi. tawakalillah kata orang.

memandangkan akan lama lagi la nak berasap dapur nanti, aku pun cuba la satu resipi ini. oatmeal baked chicken. sihat katanya. walaupun baked tetapi outcome dia macam ayam goreng KFC without the deep frying method. jadi aku teruja lah sebab sekarang mahu menjalani hidup yang sihat sikit. ;p aku pun keluarkan oven yang tak peranh digunakan sejak kahwin 2 tahun yang lalu. hadiah orang. ni lah je baru nak rasa jakun sedikit. aku ikut to the letter of the recipe tetapi tidak seperti yang aku lihat di gambar orang itu post. rasa pun macam pelik tetapi bila dip dengan sos cili dan thousand island, not bad lah. so, next time i will omit the spices sebab aku rasa yang itu lah yang potong stim.

ya, memang buruk rupanya, disaster betul

lagi 2-3 hari berangkat. belum pack apa-apa lagi. kalau ikut hati, memang taknak bawa terlalu banyak sangat tapi faham-faham jelah mertua ipar tuai ibu semua mesti mahu kirim, bukan?

4 comments:

ibuhannah said...

sara...nak gie UK ke? suamimu kerja di sana? nakkk ikuttt...!!! =)

sera_a said...

xde lah..cuti je..suruh la suamimu keje di sana la..baru leh ikut..heheh

analessahorra said...

beg ko macam LV sekali pandang..

ko da nak g dah kak,, sedey lak aku..huhuhuhuhuhu

sera_a said...

eleh sedey konon..pdhal suka je kan..