Nov 28, 2008

word of the day: gila shitty (as usual)


procrastination is the most favourite past-time hobby ever. period.


memandangkan semua laki2 pergi sembahyang jumaat, aku terpaksa mengangkut kotak2 yang bapak besar gila. and not to mention the weight! i had to push the boxes on my knees all across down the library's sideway. i sweated like a pig (ada ke expression tu?) and short of breath. nampak sangat gila tak fit aku nih. ish. lepas tu, da la baru lepas makan, macam nak terburai perut pun ada! (habis aku punya laksa nyonya and nasi dagang, penat je mengunyah ;p) and lagipun i consider myself a superwoman, i wouldnt ask for help. call me egoist but i tak suka nak menyusahkan orang lain selagi aku mampu nak buat kerja. ngehehe, gila mengangkat sendiri. (angkat diri sendiri pun lagi x larat!)


harap2 peranak aku kat situ lagi. kang jenuh nak menjawab soklan2 x patut seumur hidup.


this cousin of mine is getting married any sooner and i have promised him to help him out. partly coz his mother is not around anymore and partly sebab aku memang cepat tersedih hati bila mengenangkan orang yang xde mak bapak ni, lg2 mak la kan. kan aku penah rumah anak2 yatim, aku melalak kat situ padahal diorang yang happy lebih. maybe, when you are short of everything, you tend to appreciate more. ok cukup citer emo.


oh, yeah. went to this launching yayasan oum and pak lah did the launch. tangan dia gila lembut, org xpenah buat kerja berat kan. memang la kan, aku rasa dia memang xsesuai jadi leader sebab dia tu yg macam bapak yang baik sampai xsanggup marah anak. patut la rakyat kita naik kepala sikit. (tapi in a good way) kita kene ada org macam mahathir tuh, jahat sket and tegas. tapi jgn la jahat sgt sampai pentingkan diri sendiri kan. aku wonder la, lepas ni kalo najib jd pm, agaknya sume menteri2 akn buat lg banyak scandal ke?and letup kan scandal2 yg naik kepala? mesti najib akan tolong punye. hmm

Belakang Pak Lah pun jadi lah sebab mmg saje xnak tgk muka dia tp bini dia sweet la! ;p


sekarang tengah in a shitty mood. aku tau mesti ada perasaan ni whenever he's going away. padahal da slalu je dia tinggal aku tapi i never got used to it. menyampah aku. and aku akan keep cursing my whole alone-routine-to-work. da la nanti boss perempuan, x boleh nak lambat2 da. cisss. aku kene pujuk dia pindah k.l ni tp macamane? kene buat aksi2 sepatutnye? tapi karang time tu je dia janji lepas tu lupa kata x penah ingat pun ada janji. xvalid janji time2 mcmtu. ;p so, im in the phase where i get easily irritated and will snap at him sebab marah dia nak tinggal aku. pastu bila dia pergi mesti tambah lagi shitty sebab napa la aku xbuat baik je at least kalo ape2..tak nak terus kan la ayat tu. tapi aku benci la kene tinggalkan!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (aku tau dia xkan baca ni nye) aku rasa aku boleh kene tinggal tapi jangan bagi aku pergi kerja pagi. boleh tak boss?



pastu belum ape2 lagi, aku da kopak!!!mcmane ni? mati la. mcmane aku nak pergi gathering BENLians? harap2 x mahal2 sgt kau pilih tempat zeti. kalau tak aku kene tompang katil kau! ngahahah



im thinking going back to ibu's sebab aku rindu saeed yak-yak.

2 comments:

The Hopeless Homemaker said...

Sera, kau jangan risau..

Aku bajet baik punye.Tak mahal sangat!

Huhu!

sera_a said...

ok2!
kalau x kau mmg kne bg ak kongsi katil dgn kau.ngehehe